woensdag 17 februari 2016

Hoog-zomer-jurk

Ik ben dol op uitverkoop. Omdat we meestal in de nazomer op vakantie gaan kocht ik afgelopen najaar al zomerkleertjes in maat 92 voor Fien voor de komende zomer.

Nu we besloten hebben om in april op vakantie te gaan naar de zon, moeten er ook in een maatje kleiner (86 dus) wat kledingstukken gekocht en  vooral gemaakt worden.

En wat is er nou leuker dan jurkjes naaien?!


Omdat ik ons al zie zitten op een terrasje met 25 graden onder een parasol koos ik voor een heel zomers jurkje met strikjes op de schouders, de Saudade Sun Dress.


Wat een leuk, gratis patroontje is dit!  De plooitjes op het pasje geven de jurk iets leuks.



Het jurkje is eenvoudig te maken. Het enige lastige is het keren van de hele smalle schouderbandjes. De volgende keer vouw ik de stroken gewoon naar binnen en stik ik ze door.

De stof komt uit de kast van mijn oma, Fien haar overgrootmoeder. Het zijn Laura Ashley-stoffen en ze lagen al jaren te wachten op een bestemming.


Het jurkje zit Fien als gegoten. De stof mag nog wat slapper worden van mij. En die grijze romper, die moet je maar even wegdenken. Het is nog geen weer voor blote schoudertjes in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten