dinsdag 2 februari 2016

Een lekker stevig kussen voor baby Siem

Om ons heen is een ware baby-boom gaande. Er wordt hier dus veel 'kleins' genaaid!

Vorige week werd baby Siem geboren. Ik beloofde zijn mama al eerder een kussentje voor in de IKEA-kinderstoel. Eigenlijk net zo een als Fien haar kussentje maar dan beter. Een eerste exemplaar is namelijk (helaas) nooit perfect. 

Siem zijn mama is, net als ik, dol op zwart-wit.  De stof lag dus al klaar, alleen voor de kleur paspel moest ik geduld hebben tot de kleine geboren was. BLAUW ging het worden!

Fien haar kussentje (je vindt 'm hier) is leuk maar het glijdt makkelijk heen en weer in dit gladde stoeltje. 
Het oorspronkelijke IKEA-kussentje, gevuld met een opblaasbaar binnenkussen, glijdt niet. Daarom maakte ik in Siem zijn kussen een rits zodat het stevige, opblaasbare binnenkussentje er in kan. Tegen de tijd dat zijn billen te dik worden om in het stoeltje te zitten mét opblaaskussentje kan zijn mama deze vervangen door een stuk fibre fill.  

 

Voor het patroon gebruikte ik het oorspronkelijke IKEA-kussentje. Er is eigenlijk niets aan, gewoon omtekenen en -knippen, een rits inzetten, paspeltje stikken, de twee laagjes op elkaar zetten, omdraaien en klaar is Kees! 



Voor de achterkant koos ik donkergrijs. Een stuk minder besmettelijk dan wit en daarnaast lekker stoer.  




Siem zijn papa en mama waren blij met het kussentje en met de stoel. Je kunt natuurlijk niet met alleen een kussentje aan komen zetten vond ik. :)

Nou kleine Siem, over een paar maanden kun je lekker zitten in je eigen stoel! Maar ga niet te snel hoor... Eerst nog een poosje lekker in de armen van papa en mama liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten