woensdag 21 oktober 2015

Haastig tasje

Ik had zin om eens een tasje te maken. Toen ik me bedacht dat mijn vriendin M. bijna jarig was had ik nog maar twee dagen om dit tasje in elkaar te stikken. Een haastig tasje dus!
Op internet speurde ik naar een gratis patroontje maar dat viel me tegen. Dat komt omdat ik eigenlijk de 'Juliette' in mijn hoofd had uit het boek 'Mijn tas' van Elisanna & Fynn.
Tijd om dit boek te bestellen had ik niet meer dus ik probeerde op het oog het patroon na te knippen.

Dat is redelijk gelukt geloof ik.


Ik vulde de tas op met een laagje fibre fill. Achteraf maakt dat het tasje wel erg dik. De volgende keer zou ik dit het anders doen. Inmiddels heb ik het boek 'Mijn tas' van Elisanna binnen dus dat scheelt. ;)


Het tasje werkte ik af met een donkergrijze paspel. Ik had geen piping-koord of paspelband in huis dus ik kocht lange veters bij Blokker. 


Het tasje werd gevoerd met lichtroze katoen.
Voor de buitenkant gebruikte ik hartenstof van de lapjesmarkt in Utrecht. 


Om het kadootje helemaal af te maken kwamen er twee schattige, bijpassende oorbelletjes in de tas. Gefeliciteerd met je 30e verjaardag M.!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten