dinsdag 6 oktober 2015

Een dekentje voor Engel

Fien kreeg voor haar geboorte deze rieten poppenwagen van mijn vriendinnen.

Nu ze groot genoeg is om met het wagentje te spelen (dat houdt in: omver trekken, over de vloer schuiven en alles er uit halen) moest de wagen worden aangekleed vond ik.
Ik kocht een stuk schuimrubber dat dienst doet als matrasje (uiteraard omkleed met witte katoen) en maakte een dekentje en kussentje gevuld met een laagje fibre fill. 



Ik gebruikte de handleiding 'Maak eens een dekentje' van Emma en Mona als leidraad. Natuurlijk werd mijn dekentje vele malen kleiner. Ook gebruikte ik geen fleece maar aan beide kanten katoen. Zoals je op de foto kunt zien, stikte ik de beige katoen met hartjes eerst vast op de fibre fill.
De stof kocht ik op de lapjesmarkt in Utrecht.


Kijk haar eens lekker liggen, die Engel...

Fien vindt het allemaal prachtig en haar buurjongetje van 2 jaar oud al helemaal.




1 opmerking:

  1. Wat een leuk dekentje! Ik ga het ook maken voor mijn dochter!

    BeantwoordenVerwijderen