dinsdag 13 oktober 2015

Blauwe jurk met bloemetjes

Ik vind jurkjes heel schattig staan bij kleine meisjes. Het komt daarom goed uit dat ik het heel leuk vind om ze te maken!

Ik wilde babyjurk Grace, van Emma en Mona eens proberen. Het patroon kun je gratis downloaden op de site van Emma en Mona. 


 Ik verkortte het lijfje met twee centimeter. De rok maakte ik daarom 2 cm langer.


De werkbeschrijving op Emma en Mona is heel duidelijk en daardoor is het heel goed te doen om dit jurkje te maken.

Fientje op haar favoriete plek: bij de kamerdeur (die kan ze mooi open en dicht doen) en de trap (om lekker tegenaan te staan)

Fien vindt haar blauwe jurk ook leuk geloof ik... Hoewel een zak met koffiebonen veel meer haar interesse heeft.


Het jurkje is heel netjes gelukt en ik ga zeker nog een exemplaar maken!

De stof komt trouwens van Bambiblauw en heet Starflower Blue. Voor de voering gebruikte ik een oud blauw-wit gestreept overhemd van J.
De romper met lange mouwen is van Hema en past precies bij de blauwe bloemetjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten