dinsdag 19 april 2016

Rimpelrokjes voor dreumessen

Vorige maand kreeg ik de geest. Ik kreeg zin om rokjes te maken!

Een makkelijk rokje moest het worden met elastiek in de taille voor mijn net-lopende-dreumes en haar leeftijdsgenootjes. Want ook voor Lot en Emma maakte ik een rokje.

Bij haar vond ik een goede handleiding.
Het eerste rokje dat ik maakte was enig (ik gebruikte de stof 'Golden Moon' van Atelier Brunette). Het zat in een mum van tijd in elkaar. Echt een leuk project voor een avond.

Fien vond het trouwens maar gek, zo'n rokje om haar middel...
 

Alleen.... ik zag er iets aan... Conclusie: Dikke luier + bol buikje = voorkant rokje te laag + achterkant rokje te kort. Zo blijf ik aan dat rokje plukken en daar wordt Fien niet blij van.




De rokjes die volgden paste ik ietsje aan. Ik verlengde de achterkant met 3 cm t.o.v. de voorkant. En voilá, het valt meteen stukken beter! Ik stikte trouwens ook het elastiek op een paar plekken vast zodat het niet kan draaien in de tunnel.

De twee exemplaren op de foto zijn voor Lot en Fien. Fien kreeg de petrolkleurige (stof Spiro donkerturquoise), Lot degene met de blauw/roze/paarse vlinders (Betty Butter poplin uit de serie Flutter van Jolijou). Beide stofjes bestelde ik op kleurenmix.nl.





Omdat de onderkant van de rokjes nu niet meer recht loopt durfde ik geen gewoon zoompje te maken. Daarom koos ik voor een biaisbandje.Schattig accent toch!?


De meisjes krijgen allebei steeds meer haartjes dus maakte ik voor allebei een speldje met een klein gestoffeerd knoopje.

De rokjes zijn ietsje aan de lange kant dus de meisjes kunnen er een poos mee vooruit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten