zondag 27 september 2015

Kussentje kinderstoel

Fien heeft een IKEA-kinderstoel genaamd ANTILOP. Bij deze kinderstoel hoort een opblaasbaar kussentje, rood-wit en blauw-wit gestreept, wat ik eigenlijk een raar ding vind. Bovendien worden Fien haar billen dikker en werd het met dat opblaasbare kussentje een beetje krap daar in die stoel. Tijd voor een stoffen kussentje dus.

Ik koos voor de stof TRADKLOVER van IKEA. Voor de achterkant gebruikte ik dikke witte stof en de paspel die rondom loopt is gemaakt van oud-rose biaisband. Ik stikte een laag fiberfill mee tussen de twee lagen stof.

Het oude kussentje werd gebruikt als patroon. Heel simpel eigenlijk!




En o ja, bij de stoel kocht ik een extra setje poten. De opa van Fien zaagde de poten een stukje af zodat de kleine meid ook in de zithoek een eigen stoel heeft op gezellige hoogte. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten