maandag 6 juni 2016

Eindelijk: One to hug!


Eindelijk mag hij geblogd worden, 'One To Hug' voor baby H!
Hij ligt al een paar maanden klaar om kado gedaan te worden. 

Ik beloofde vriendin N. al een tijd geleden een mooi jasje te naaien voor haar (toen nog ongeboren) baby. Bij Veritas vond ik een stofje dat ik heel goed bij haar vond passen. Donkerblauw, petrol en een beetje okergeel met vogels! Perfect!

Vele plaatjes van eerdere 'One Tu Hug's' kwamen voorbij in blogland.
Ik zocht me suf naar het boek 'Zo Geknipt 1' waar het patroon het eerst in verscheen. Het boek is nergens meer te verkrijgen, ook niet tweedehands. Superblij was ik dus toen het patroon los uitgebracht werd met een aantal leuke opties! Ik kocht het bij Mind The Whale

Ik baalde toen ik in de beschrijving las dat ik te weinig stof had gekocht om er een jasje uit te halen.
Gelukkig bleek het toch precies te kunnen! 



Het jasje werd gevoerd met crèmekleurige joggingstof. 
Ik maakte maat 62 zodat baby H. het jasje in het najaar kan dragen. 


De beschrijving van het patroon is supergoed! Alles wordt heel duidelijk uitgelegd en ik ging als een speer. In één (lange) dag was het jasje klaar. Samen met een vriendin naaiden we die dag elk een jasje. Ze werden supernetjes allebei.

Wat me wel kopzorgen bezorgde was het plaatsten van de KAM-snaps... Wat een krengen zijn dat! Steeds als ik het jasjes een aantal keer open deed en sloot ging er een los. Uiteindelijk tornde ik het jasje open en knipte ik de naden plaatselijk bij zodat er niet zo veel stof  tussen de snaps kwam te zitten.

Hopelijk blijven ze goed vast zitten nu en anders krijgt baby H. gewoon een paar leuke okergele knopen aan zijn jas! Op naar het volgende jasje! Het patroon loopt tot maat 86 dus als ik Fien nog wil voorzien van een exemplaar moet ik snel zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten